اینولین و کاربردهایش در صنایع غذایی

0

کاربرد اینولین در صنایع غذایی
اینولین با درجه پلیمریزاسیون بالای ۱۰ می تواند در تولید فراورده های گوشت، شیر و نانوایی بعنوان جایگزین بخشی از چربی بکارگرفته شود .علاوه بر این ترکیبات اینولین با درجه پلیمریزاسیون کمتر از ۱۰ بعلت دارا بودن مزهْ شیرین، پایین بودن شاخص گلا یسمیک و اثر پوشانندگی پس طعم شیرین کنندهای کم کالری مثل آسپارتام می توانند در تولید انواع نوشابه و فراورده های کم کالری مورد استفاده قرار گیرند . ارزشیابی حسی نشان میدهد که استفاده از این پلیمرها در تولید آبمیوه،پنیر،ماست، سوسیس های کم چرب و نان سبب بهبود خواص ارگانولپتیکی و افزایش پذیرش توسط مصرف کننده می شود . تولید شربت فروکتوز با درجه خلوص بالا، تهیه امولسیفایر از مشتقات آلکیلی اینولین ، عوامل پایدار کننده کف و جلوگیری از تشکیل رسوب در دیواره لوله ها و اواپراتورها از دیگرموارد کاربرد اینولین می باشد.

کاربرد اینولین در فراورده های لبنی جایگزین شکر و چربی
بافت دهنده و بهبود احساس دهانی،خاصیت سینرژیستی با سایر شیرین کننده ها،پایداری کف،فیبر غذایی و منبع پری بیوتیکی،بهبود خواص رئولوژیکی ماست.

کاربرد اینولین در نوشیدنیها و فراورده های میوه ای
جایگزین شکر
اینولین همراه شیرین کننده های کم کالری قوی مثل آسپارتام وآسه سولفام سبب پوشاندن شدن پس مزه نامناسب این شیرین کننده ها و ایجاد بافت و احساس دهانی شبیه نمونه های تولید شده با شکر می شود.
بافت دهنده و بهبود دهنده احساس دهانی
خاصیت سینرژیستی با سایر شیرین کننده ها
فیبر غذایی و منبع پری بیوتیکی

کاربرد اینولین در فراورده های گوشت
جایگزین چربی،پایداری امولسیون و بافت دهنده،فیبر غذایی و منبع پری بیوتیکی،کاربرد اینولین در شیرینی و شکلات،جایگزین شکر و چربی،بهبود دهنده بافت و نقطه ، ذوب فیبر غذایی و منبع پری بیوتیکی.

کاربرد اینولین در سس ها
جایگزین چربی،بافت دهنده و بهبود دهنده احساس دهانی.

کاربرد اینولین در فراورده های آردی
فیبر غذایی و منبع پری بیوتیکی،نگهداری رطوبت،جایگزین شکر و چربی.

کاربرد اینولین در دسرهای منجمد
جایگزین شکر و چربی،بهبود بافت و نقطه ذوب،خاصیت سینرژیستی با سایر شیرین کننده ها،جلوگیری از بزرگ شدن کریستالهای یخ در بستنی و محصولات منجمد.

ارسال یک پاسخ