استابلایزر بستنی شیری(مگنوم-سالار)

استابلایزر بستنی شیری

0

استابلایزر بستنی شیری

استابلایزر به معنای متعادل‌کننده، تثبیت‌کننده و استوارکننده است که در صنایع لبنی، گوشتی، سس و دسرها کاربرد دارد. در ادامه به معرفی مواد تشکیل دهنده استابلایزر غذایی می‌پرداز

استابلایزرها موادی هستند که با خواص کیفی خود سبب افزایش ارزش بیشتر محصول نهایی می‌شوند و می‌توانند نواقص موجود در محصول را که در حین تولید یا فرآیند حاصل می‌شود تا مقادیری زیادی جبران نمایند. استابلایزر در صنعت غذا به منظور افزایش قوام محصول، پایداری محصول، افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده روی محصول بکار می‌رود. مواد تشکیل دهنده استابلایزر برای صنایع مختلف متفاوت است.

استابلایزر مواد غذایی یک ماده تثبیت‌کننده است که برای بهبود ساختار مواد غذایی به آن افزوده می‌شود به نوعی که هر نوع استابلایزر غذایی می‌تواند خواسته گروهی از مشتریان را برطرف کند.

استابلایزر(Stabilizer) از نظر لغوی به معنی تثبیت کننده و متعادل کننده است که در صنایع غذایی از آن به منظور افزایش ارزش غذایی محصولات استفاده می کنند. این ماده با ارزش بدلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد باعث می شود تا نواقص موجود در فرآورده های غذایی که در حین تولید ایجاد می شود، جبران گردد. استابلایزر نقش پر رنگی در افزایش قوام، بهتر شدن کیفیت و همچنین کاهش در قیمت تمام شده تولید محصول دارد. هر ماده غذایی دارای استابلایزر متفاوت و منحصر به خود است؛ برای نمونه استابلایزر بستنی و یا پنیر پیتزا، تثبیت کننده خود را دارد که باعث ایجاد حالت کشسانی در آن می گردد، یا دوغ که استابلایزر باعث ایجاد غلظت و طعم بهتر در آن می شود.

متداول ترین نوع استابلایزری که برای همگان شناخته شده است، مخصوص بستنی بوده که باعث ایجاد بافت نرم و حالت کشسانی در آن می شود. استابلایزری که در تولید بستنی کاربرد دارد، در واقع همان ثعلب است که از آسیاب کردن غده های گونه ای گیاه از تیره ثعلبیان با نام علمی (Orchis Mascula) تولید می شود. استفاده از این ماده بصورت پودری و دم کرده امکان پذیر است، البته از حالت پودری آن در بستنی استفاده می کنند تا باعث ایجاد قوام در آن شود. استفاده از ثعلب را بیشتر در بستنی سنتی و جلاتو (Gelato) می توانیم ببینیم که حالت کشسانی بیشتری دارند.

دلایل استفاده از استابلایزر در تولید بستنی

استفاده از استابلایزر در تولید بستنی باکیفیت، جایگاه ویژه ای داشته و برای ایجاد حالت کشسانی و بافت نرم در آن بکار برده می شود. دلایل دیگری نیز در استفاده از استابلایزر برای تولید بستنی وجود دارد که در ادامه به چند مورد مهم اشاره شده است.

استابلایزر بستنی شیری(مگنوم-سالار) در شرکت تولیدی بازرگانی پرتو ساخت موجود است.

ارسال یک پاسخ