استابلایزر پنیر پیتزا

استابلایزر پنیر پیتزا

0

استابلایزر پنیر پیتزا

 

استابلایزر به معنای متعادل‌کننده، تثبیت‌کننده و استوارکننده است که در صنایع لبنی، گوشتی، سس و دسرها کاربرد دارد. در ادامه به معرفی مواد تشکیل دهنده استابلایزر غذایی می‌پردازیم.

استابلایزرها موادی هستند که با خواص کیفی خود سبب افزایش ارزش بیشتر محصول نهایی می‌شوند و می‌توانند نواقص موجود در محصول را که در حین تولید یا فرآیند حاصل می‌شود تا مقادیری زیادی جبران نمایند. استابلایزر در صنعت غذا به منظور افزایش قوام محصول، پایداری محصول، افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده روی محصول بکار می‌رود. مواد تشکیل دهنده استابلایزر برای صنایع مختلف متفاوت است.

استابلایزر مواد غذایی یک ماده تثبیت‌کننده است که برای بهبود ساختار مواد غذایی به آن افزوده می‌شود به نوعی که هر نوع استابلایزر غذایی می‌تواند خواسته گروهی از مشتریان را برطرف کند.

رایج ترین تثبیت کننده های اضافه شده در پنیر پیتزا های تولید شده در سراسر دنیا صمغ زانتان، صمغ لوبیا ملخ  یا صمغ گوار است. اغلب، ترکیبی  از این ۳ صمغ برای تثبیت پنیر  پیتزا استفاده می شود، اگرچه آنها به صورت جداگانه نیز استفاده می شوند.
طی مطالعات انجام گرفته در رابطه با خواص رئولوژیکی محلول های تثبیت کننده و مخلوط آنها به اثبات رسیده است که رفتار رئولوژیکی آنها بسیار متفاوت است.
تثبیت ‌کننده ‌ها می ‌توانند تا حد زیادی بر رئولوژی سیستم ‌های غذایی تأثیر بگذارند، حتی اگر در غلظت‌ های کم اضافه شوند. در پنیر پیتزا افزودن هیدروکلوئید هایی که به شبکه پروتئینی متصل می شوند، تشکیل فعل و انفعالات پروتئین را مختل می کند و محصولات نرم تری ارائه می دهد. در استابلایزر پنیر پیتزا، تثبیت کننده ها به محصول تخمیر شده اضافه می شوند.

استابلایزر پنیر پیتزا در شرکت تولیدی بازرگانی پرتو ساخت موجوده.

ارسال یک پاسخ