استابلایزر پنیر خامه ای

استابلایزر پنیر خامه ای

0

استابلایزر پنیر خامه ای

استابلایزر به معنای متعادل‌کننده، تثبیت‌کننده و استوارکننده است که در صنایع لبنی، گوشتی، سس و دسرها کاربرد دارد. در ادامه به معرفی مواد تشکیل دهنده استابلایزر غذایی می‌پردازیم.

 

استابلایزر در صنایع غذایی اساسا ترکیباتی برای افزایش قوام محصول،پایداری محصول، افزایش کیفیت، غلظت و کاهش قیمت تمام شده محصول می باشد.
ترکیبات استابلایزر برای هر محصول غذایی متفاوت است.

استابلایزر مواد غذایی یک تثبیت کننده افزودنی به مواد غذایی است که برای حفظ ساختار آن کمک می کند. مثلا در سس سالاد برای جلوگیری از جدا شدن آب از روغن و حفظ ساختار اولیه آن استفاده می شود و یا جلوگیری از تشکیل بلور های یخ در محصولات منجمد مانند بستنی و جلوگیری از ته نشین شدن میوه در محصولاتی مانند مربا و ماست و ژله است.
هیدروکلوئیدها رایج ترین موادی است که به عنوان تثبیت کننده یا استابلایزر مواد غذایی استفاده می شود.

استابلایزر پنیر خامه ای برای ایجاد بافتی منسجم و خشک در انواع پنیرهای خامه ای و فرآوری شده سخت طراحی شده است. از ویژگی های بارز این ترکیب، قابلیت جذب آب بالا و ایجاد قوام و ویسکوزیته بسیار مناسب آن است که این عامل در کنار یکدیگر باعث ایجاد بافت سفت کره ای منسجم و بدون آب آزاد می گردد. برای پنیرهای با بافت نرم تر و خامه ای پیشنهاد می شود از استابلایزر پنیر خامه ای استفاده گردد.

 

استابلایزر پنیر خامه ای در شرکت تولیدی بازرگانی پرتو ساخت موجود است.

ارسال یک پاسخ