استابلایزر پنیر لبنه

استابلایزر پنیر لبنه

0

استابلایزر پنیر لبنه

استابلایزر به معنای متعادل‌کننده، تثبیت‌کننده و استوارکننده است که در صنایع لبنی، گوشتی، سس و دسرها کاربرد دارد. در ادامه به معرفی مواد تشکیل دهنده استابلایزر غذایی می‌پردازیم.

استابلایزرها موادی هستند که با خواص کیفی خود سبب افزایش ارزش بیشتر محصول نهایی می‌شوند و می‌توانند نواقص موجود در محصول را که در حین تولید یا فرآیند حاصل می‌شود تا مقادیری زیادی جبران نمایند. استابلایزر در صنعت غذا به منظور افزایش قوام محصول، پایداری محصول، افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده روی محصول بکار می‌رود. مواد تشکیل دهنده استابلایزر برای صنایع مختلف متفاوت است.

استابلایزر مواد غذایی یک ماده تثبیت‌کننده است که برای بهبود ساختار مواد غذایی به آن افزوده می‌شود به نوعی که هر نوع استابلایزر غذایی می‌تواند خواسته گروهی از مشتریان را برطرف کند.

 

مثلاً استابلایزری که به پنیر حالت کشش‌پذیری بیشتر می‌دهد و یا استابلایرزی که لطافت یا زبری بیشتری به مواد می‌دهد. مثلا در سس سالاد برای جلوگیری از جدا شدن آب از روغن و حفظ ساختار اولیه آن استفاده می‌شود و یا استابلایزر لبنی برای جلوگیری از تشکیل بلورهای یخ در محصولات منجمد مانند بستنی و جلوگیری از ته نشین شدن میوه در محصولاتی مانند مربا و ماست و ژله.

این نوع تثبیت کننده پنیر برای پنیرهای سفید ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد و باعث ایجاد بافت مطلوب در آن ها می شود. از طرفی، استابلایزر، ماده خشک پنیر سفید را افزایش می دهد. ترکیبات مورد استفاده در این نوع استابلایزر بر اساس پروتئین های شیر بوده و طعم بسیار لذیذی را برای پنیر ایجاد می کند

ارسال یک پاسخ