رنگ خوراکی سانست یلو- کارموزین- آلورارد-کینولین یلو

رنگ خوراکی

0

رنگ خوراکی سانست یلو یک افزودنی برای مواد غذایی است که دارای رنگ زرد می‌باشد. از سانست یلو می‌تواند برای تولید رنگ زرد با کیفیت که کاربردهای مختلفی داشته باشد، استفاده کرد. سانست یلو یکی از رنگ‌هایی خوراکی پرکاربرد در صنعت غذایی و آرایشی و بهداشتی است. هچنین از این رنگ در موارد دارویی مانند قرص‌های مولتی ویتامین نیز استفاده می‌شود. سانست یلو به صورت یک رنگ محلول در آب است. اسم این رنگ از واژه انگلیسی غروب خورشید برگرفته شده و دارای رنگ نارنجی است که با دز زیاد رنگ نارنجی، پررنگ و با دز کم از رنگ نارنجی کم‌رنگ می‌شود. همچنین قابل ذکر است که این رنگ به شکل پودری می‌باشد و به دو صورت محلول در آب و محلول در روغن به بازار عرضه می‌شود.

کارموزین یا آزوروبین گروه رنگ های مصنوعی خوراکی قرمز و یکی از نمک های دی سدیم هستند که طیف رنگ گسترده ای را شامل می شوند. رنگ قرمز کارموزین غالبا رنگ قرمز خرمایی یا قرمز آلبالویی است که از آن در مواردی که محصول پس از تخمیر در معرض حرارت قرار می گیرد استفاده می شود. این رنگ خوراکی مصنوعی از نمک نانو تهیه می شود و در گروه رنگ های آزو قرار دارد که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد رنگ های مورد استفاده در صنایع غذایی و نساجی را تشکیل می دهند و غالبا برای تولید محصولات ارزان تر و پایدارتر از رنگ های غذایی طبیعی هستند.

Allura Red AC یک رنگ آزو قرمز است که دارای چندین نام است، از جمله FD&C Red 40 و به عنوان رنگ خوراکی استفاده می شود و دارای شماره E129 است.

معمولاً به عنوان نمک سدیم، قرمز آن عرضه می شود، اما می توان از آن به عنوان نمک های کلسیم و پتاسیم نیز استفاده کرد. این نمکها در آب محلول هستند. در محلول، حداکثر جذب آن در حدود ۵۰۴ نانومتر است.

رنگ های خوراکی سانست یلو،کارموزین،آلورارد،کینولین یلو در شرکت تولیدی بازرگانی پرتو ساخت موجود است.

ارسال یک پاسخ