رنگ خوراکی کارموزین- آلورا رد

0

رنگ های خوراکی طیف رنگی گسترده ای دارند و در محصولات خوراکی مختلف استفاده می شوند. امروزه همه ی رنگ هایی که می توان تصور کرد در این محصولات به لطف رنگ های خوراکی یافت می شود. حتما رنگ های خوراکی قرمز را در مواد غذایرنگ های خوراکی طیف رنگی گسترده ای دارند و در محصولات خوراکی مختلف استفاده می شوند. امروزه همه ی رنگ هایی که می توان تصور کرد در این محصولات به لطف رنگ های خوراکی یافت می شود. حتما رنگ های خوراکی قرمز را در مواد غذایی خوراکی دیده اید. رنگ خوراکی قرمز نسبت به سایر رنگ ها جذابیت بیشتری دارند و نظر همه را به خود جلب می کنند. خود رنگ های قرمز نیز شامل یک رنگ خاص نبوده و طیف گسترده ای از رنگ ها –از قرمز کم رنگ تا قرمز متمایل به قهوه ای- را شامل می شوند. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید این رنگ ها با نام مخصوص به خود شناخته می شوند. ی خوراکی دیده اید. رنگ خوراکی قرمز نسبت به سایر رنگ ها جذابیت بیشتری دارند و نظر همه را به خود جلب می کنند. خود رنگ های قرمز نیز شامل یک رنگ خاص نبوده و طیف گسترده ای از رنگ ها –از قرمز کم رنگ تا قرمز متمایل به قهوه ای- را شامل می شوند. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید این رنگ ها با نام مخصوص به خود شناخته می شوند.

کارموزین یا آزوروبین گروه رنگ های مصنوعی خوراکی قرمز و یکی از نمک های دی سدیم هستند که طیف رنگ گسترده ای را شامل می شوند. رنگ قرمز کارموزین غالبا رنگ قرمز خرمایی یا قرمز آلبالویی است که از آن در مواردی که محصول پس از تخمیر در معرض حرارت قرار می گیرد استفاده می شود. این رنگ خوراکی مصنوعی از نمک نانو تهیه می شود و در گروه رنگ های آزو قرار دارد که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد رنگ های مورد استفاده در صنایع غذایی و نساجی را تشکیل می دهند و غالبا برای تولید محصولات ارزان تر و پایدارتر از رنگ های غذایی طبیعی هستند.

Allura Red AC یک رنگ آزو قرمز است که دارای چندین نام است، از جمله FD&C Red 40 و به عنوان رنگ خوراکی استفاده می شود و دارای شماره E129 است.

معمولاً به عنوان نمک سدیم، قرمز آن عرضه می شود، اما می توان از آن به عنوان نمک های کلسیم و پتاسیم نیز استفاده کرد. این نمکها در آب محلول هستند. در محلول، حداکثر جذب آن در حدود ۵۰۴ نانومتر است.

 

شرکت تولیدی بازرگانی پرتو ساخت

ارسال یک پاسخ