نشاسته گندم راهو

نشاسته

0

این ماده نوعی نشاسته است که با آرد گندم فرآوری شده است و با نام های نشاسته گندم، آرد خالص یا…  نیز شناخته می شود. برای تولید این ماده،  ابتدا گلوتن موجود در آرد گندم را با آب شسته و سپس آب گلوتن شسته شده را برای رسوب می گذارند و در نهایت نشاسته گندم را رسوب می دهند. این محصول ، سفید رنگ و لطافت خاصی دارد.

نکته: نکته ای که باید در مورد نشاسته گندم در مقابل آرد گندم به خاطر داشت این است که بدون گلوتن لزوماً به معنای بدون گندم نیست و بالعکس. به یاد داشته باشید، نشاسته گندم از همان دانه آرد گندم تهیه می شود، فقط از طریق فرآوری اضافی تولید می شود. این بدان معناست که افرادی که نسبت به گندم حساسیت دارند یا به گندم حساسیت دارند – حتی اگر به گلوتن حساس نباشند – ممکن است واکنش منفی نسبت به مصرف این ترکیب نشان دهند.

از پخت و پز گرفته تا لوازم آرایشی، نشاسته گندم یک ماده همه کاره با طیف وسیعی از کاربردها است. این ماده یک کربوهیدرات دانه‌بندی شده است که از گلوتن گندم استخراج می‌شود و اغلب به روش‌هایی مشابه نشاسته ذرت استفاده می‌شود. خاصیت ضخیم کنندگی، چسبندگی و جاذب بودن دارد.

کاربرد های نشاسته ی گندم

  1. ماسک های خانگی

ماسک های صورت خانگی و همچنین فروشگاهی اغلب شامل نشاسته گندم هستند. نشاسته گندم بسیار جاذب است و برای کمک به  جذب روغن اضافی از منافذ پوستی شما استفاده می شود.این ماده، عملکردی مشابه کائولن دارد، که نوعی خاک رس است که اغلب در ماسک های فروشگاهی استفاده می شود. شما می توانید ماسک تقویت کننده صورت موثر و خانگی از نشاسته گندم، سفیده تخم مرغ، توت فرنگی و گلاب را به راحتی بسازید و در خانه از آن استفاده کنید.استفاده از این مواد و ساخت خمیر برای پوست شما بسیار مفید است. بعد از گذاشتن ماسک روی صورت، این خمیر سفت می شود و به راحتی از بین می رود.

       ۲٫ چسب
نشاسته گندم، همراه با سایر نشاسته‌ها مانند نشاسته برنج، یک ماده قدیمی برای ساخت چسب است. چسب نشاسته گندم قدرت چسبندگی باورنکردنی دارد و در کتاب سازی، استفاده از کاغذ دیواری و بسیاری از کاربردهای مرتبط با کاغذ استفاده می شود. چسب را با حرارت دادن نشاسته گندم و آب روی اجاق در ظرف تا زمانی که خمیری تشکیل شود، درست می کنند. سپس خمیر را برای استفاده به عنوان چسب صاف می کنند. این خمیر سفت شده را می توان با آب نرم کرد، اما اگر چسب بوی عجیبی داشته باشد، احتمالاً خراب شده است.

       ۳٫ آشپزی
این محصول برای غلیظ شدن بیشتر انواع سس ها، سوپ ها یا … استفاده می شود. پودینگ ها و فیلینگ های پای نیز توسط این ماده غلیظ می شوند. در مقایسه با نشاسته ذرت، نشاسته گندم غلیظ کننده ملایم تری است. برخی از انواع دستور العمل های خمیر، مانند بسته بندی پیراشکی چینی، به نشاسته گندم نیز نیاز دارند. نشاسته گندم به پیراشکی کیفیتی شفاف می دهد. معمولاً بهتر است نشاسته گندم را قبل از افزودن آن به هر چیزی در آب حل کنید، زیرا در غیر این صورت ممکن است توده های مختلفی در محصول تشکیل شود.

نشاسته گندم در شرکت تولیدی بازرگانی پرتو ساخت موجود است.

ارسال یک پاسخ