رنگ خوراکی برلیانت بلو – پونسئو ۴ آر

رنگ های خوراکی

0

برلیانت بلو با داشتن رنگ آبی جزو رنگ‌های خوراکی مصنوعی است که موارد استفاده زیادی دارد. برلیانت بلو در دسته‌ی رنگ‌های تری اتیل متان قرار دارد که خبر از ساختار شیمیایی آن می‌دهد و با نام‌های متفاوتی شناخته می‌شود. این رنگ با علامت E و با شماره E133 مشخص شده، همچنین دارای شاخص رنگ با کد ۴۲۰۹۰ است. رنگ برلیانت بلو به دو صورت موجود است که نوع اول آن به صورت پودر می‌باشد اما به راحتی در آب حل می‌شود و نوع دیگر آن به شکل محلول در روغن است. این رنگ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رنگ‌های خوراکی که مورد تأیید FDA است، شناخته می‌شود و می‌توان گفت که کاملا غیر سمی بوده و خطری برای سلامتی انسان ندارد. از آنجایی که این نوع رنگ آبی به صورت طبیعی قابل تولید نیست و کارخانه‌جات زیادی به این رنگ احتیاج دارند، می‌توان گفت که مصرف رنگ برلیانت بلو بسیار بالا است.

رنگ قرمزتیره پونسیو ۴r مصنوعی بصورت پودری با نام اسید رد ، کوچینال رد  نامیده میشود منشا این رنگ از اسم فرانسوی پوپی poppy گرفته شده هست .

پونسیو ۴r  بصوت رنگ خوراکی پودری محلول در آب می باشد و این رنگ در اروپا بصورت محلول در روغن نیزتولید گردید و مصرف می گردد.

این رنگ پودری بصورت محلول در آب در صنایع غذایی بسیار مورد توجه و پرکاربرد  در بسیاری از محصولات خوراکی می باشد.

این رنگ خوراکی مصنوعی ما بین رنگ کارموزین و رنگ آلورارد می باشد.بدین صورت که از رنگ کارموزین روشن تر و از رنگ آلورارد تیره در طبف رنگی قرمز می باشد .

 

رنگ برلیانت بلو و پونسئو ۴ در شرکت تولیدی بازرگانی پرتو ساخت موجود است.

ارسال یک پاسخ