مالتو دکسترین-نشاسته-گلوکز

مالتو دکسترین

0

مالتودکسترین: این ماده شیمیایی به عنوان یک پلی ساکارید استفاده می شود و از هیدروژنه کردن نشاسته پرتویی تولید می شود. این ماده به طور گسترده در صنعت غذایی، به عنوان یک افزودنی و از جمله برای ایجاد طعم، پایدارسازی و ضخامت دهی به مواد خوراکی استفاده می شود. علاوه بر این، مالتودکسترین می تواند به عنوان یک منبع انرژی برای بدن نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده به طور معمول در محصولات آردی، شیرینی، نان و ذرت تخم مرغ در صنعت غذایی استفاده می شود.

مالتودکسترین پودری، این نوع از مالتودکسترین به عنوان تثبیت کننده و ضخیم کننده در محصولات غذایی مانند شیرینی، بیسکویت، کیک و آجیل استفاده می شود. مالتودکسترین حبوباتی، این نوع از مالتودکسترین بیشتر در خوراکی های حیوانات خانگی به عنوان یک عامل کربوهیدرات اضافی استفاده می شود. مالتودکسترین مایع، این نوع از مالتودکسترین به عنوان یک ترکیب درازمدت، حالت سیال در کارخانجات بهداشتی آرایشی و نوشیدنی ها به کار می رود.

مالتودکسترین یک جایگزین شیرین کننده طبیعی است که به خاطر قابلیت تحلیل در دمای بالا و مقاومت در برابر یخ زدگی در بسیاری از محصولات غذایی استفاده می شود. در صنعت بستنی، مالتودکسترین برای ایجاد ساختار در بستنی و همچنین برای افزایش قابلیت جذب رطوبت در بستنی استفاده می شود. همچنین، این شیرین کننده می تواند باعث ایجاد رنگ و طعم مناسب در بستنی شود. همچنین مالتودکسترین برای پوست و ریش و مالتودکسترین برای بدنسازی نیز کاربردهای فراوانی دارد.

به طور کلی گلوکز خوراکی به دو شکل گلوکز مایع و پودر گلوکز تولید می شود. شربت گلوکز، شربت قنادی یا بادکا مایعی شیرین است که در انواع شیرینی از آن استفاده می شود. ساختار گلوکز مایع از هیدرولیز ذرت است که در دما و فشار بالا بدست می آید و حاوی نوعی پروتئین است. گلوکز از سیب زمینی، گندم و گاها از جو، برنج و آرد مانیوک نیز تهیه می شود.

 

شربت گلوکز بهترین جایگزین برای شکر در انواع محصولات شیرین است. با تبدیل بخشی از گلوکز موجود در شربت به فروکتوز، محصولات شیرین تر فوق فروکتوز نیز تولید می شود. گلوکز در شیرینی پزی بیشترین کاربرد را دارد و از آن در تهیه انواع شیرینی استفاده می شود. تهیه شیرینی با گلوکز مایع بسیار رایج می باشد. همچنین روکش شیرینی با گلوکز مایع سبب براق شدن ظاهر شیرینی و کیک می شود.

مالتو دکسترین،نشاسته،گلوکز در شرکت تولیدی بازرگانی پرتو ساخت موجود است.

 

 

ارسال یک پاسخ